استان همدان دارای شهدای شاخصی است که یکی از آنان سردار شهید حسین همدانی است که عظمتی برای کشور ماست و باید عمل آنان سرمشق اعمال و رفتار ما باشد.

 

به گزارش خبرنگار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در جلسه طلاب همدانی مقیم قم که در دفتر معظم له روز جمعه مورخ ۲۵/۸/۹۷ برگزار شد، اظهار داشتند: یکی از خصوصیات قیام حضرت مهدی(عج)، ایجاد حکومت مستعضفین است؛ ضعفا، مستکبرین و مستضعفین از واژه‌هایی است که قرآن کریم به آنان اشاره کرده است.

ایشان با اشاره به اینکه ضعفا با مستضعفین متفاوت است، ابراز داشتند: ضعفا کسانی هستند که دارای ضعف روحی و ایمانی بوده و در عین حال می‌خواهند جایگاه خود را حفظ نمایند که قرآن آنان را محکوم به خواری و عذاب می کند.

معظم له با بیان این مطلب که حکومت حضرت مهدی(عج) حکومت مستضعفین است، خاطرنشان ساختند: مستکبرین در مقابل مستضعفین قرار داشته و در طول تاریخ مستکبرین بسیاری همچون فرعون و … وجود داشته اند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: گردن کشی و خودبزرگ بینی از صفات مستکبرین است؛ به همین دلیل به خود حق می دهند که بر مردم حکومت کرده و آنان را زیر سیطره خود قرار دهند.

معظم له بیان داشتند: حمایت از مظلومین و مستضعفین از اهداف قیام حضرت مهدی(عج) است تا آنان را از شر ظالمان و مستکبران نجات دهد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در سفارشی به طلاب و فضلا، اظهار داشتند: مطالعه صحیفه نور امام خمینی(ره)، مطالعه دفتر تبیان و مطالعه وصیت نامه امام راحل(ره) از کتبی است که شما طلاب باید به مطالعه آنان بپردازید؛ چراکه بسیار مهم می باشند.

ایشان ابراز داشتند: رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن حوزه و انقلابی ماندن آن تأکید دارند و مطالعه این کتب می تواند کمک بسیاری به شما عزیزان در این راستا بنماید.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: استان همدان دارای شهدای شاخصی است که یکی از آنان سردار شهید حسین همدانی است که عظمتی برای کشور ماست و باید عمل آنان سرمشق اعمال و رفتار ما باشد.

معظم له تصریح کردند: آمادگی برای شهادت و حفظ انقلاب از وظایف درجه اول ماست.

 

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از اجتماعات مهم در حوزه علمیه قم، اجتماع جمع کثیری است که طلاب و فضلای استان همدان تشکیل داده و در جلسات خود از فضلا، اساتید و … بهره می جویند؛ امروز نیز افتخار داریم خدمت حضرتعالی به عنوان یکی از ارکان حوزه علمیه قم و از مراجع جهان اسلام رسیده تا از محضر حضرتعالی استفاده نماییم.

وی ابراز داشت: استان همدان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دارای نمایندگانی است که این جلسه به همت نمایندگان این استان تشکیل شده است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز طلاب از نظر معیشتی نیازمند به بسته های حمایتی هستند تا بتوانند بهتر به تلاش و مجاهدت‌های علمی خود ادامه دهند.

نماینده طلاب همدانی مقیم قم با اشاره به ظرفیت نیروهای جهادی و انقلابی، تصریح کرد: اگر نظام بخواهد از نیروهای جهادی و انقلابی فاصله بگیرد، فعالیت‌ها کمرنگ خواهد شد؛ چراکه هرجا مدیری دیدیم که اعتقادی به فعالیت‌های جهادی نداشت، برنامه‌ها کم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: نیازمند حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در خطه استان همدان هستیم تا بتوانیم از حضور پربرکت شما در این خطه استفاده نماییم؛ همچنین نیازمند رایزنی دفتر این مرجع تقلید با دفتر مقام معظم رهبری هستیم تا مردم و متدینین این استان بتوانند خدمت رهبر انقلاب برسند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نقوی، رئیس مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده طلاب فامنین نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم و تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: برای حضور در محضر آیت الله نوری همدانی از سال۱۳۹۶ رایزنی‌هایی انجام شد که بحمدالله توانستیم امروز خدمت این مرجع تقلید به عنوان افتخار استان همدان برسیم.

————————————————————————————————————————————————–

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در: