عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام تنها کسی است که در عصر غیبت امام زمان(عج) توانست حکومت اسلامی را برپا دارد گفت: این اوج شخصیتی امام خمینی(ره) بود که اسلام را از انزوا خارج و به آن محبوبیت بخشید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر امروز در آئین تکریم و بزرگداشت ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد در شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه اگر سال رحلت امام خمینی(ره) را سال حزن و اندوه امت اسلام بیان کنیم، گزافه نگفته‌ایم اظهار داشت: در دورانی که شخصیت‌های برجسته در زمان طاغوت سکوت اختیار کرده بودند امام راحل با آن شخصیت تمام و کمال یافته خود به مقابله با اسلام آمریکایی پرداخته و اسلام ناب محمدی(ص) را به عنوان مقدمه ظهور و حکومت امام زمان(عج) در فضای جهانی آماده و پایه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: این برتری و برازندگی امام خمینی(ره) را می‌رساند که شوق شهادت و ایثار و جهاد و سبقت در اموری که رضایت خداوند متعال را رقم می‌زند را در بین مردم و نسل جدید که طاغوت زمان بر ایمانشان تاخته بود را این‌گونه احیا کند و به این منظور باید نسل‌ها بگذرد و زمانه در تغییر و تحول قرار گیرد تا حقیقت امام راحل شناخته شود.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به اجداد و زندگی و تولد امام خمینی(ره) افزود: از طریق حس، عقل و فطرت با اقتباس از آیات قرآن و بهره‌گیری از روایات ائمه معصومین درمی‌یابیم که خداوند امام خمینی(ره) و خمیره وجودی ایشان را آماده می‌کند تا در جهانی که از هر سو جریان‌های منحرف فکری و اعتقادی در آن هدف نهایی خلقت را نشانه گرفته‌اند یک‌تنه مقابله کرده و در مقابل ظلم و استکبار بایستد.

رضوی مهر با بیان اینکه امام تنها کسی است که در عصر غیبت امام زمان(عج) توانست حکومت اسلامی را برپا دارد تصریح کرد: امام توانست با برپایی تفسیر علم، فقه، اصول، عرفان و فلسفه اثبات کند که انسان می‌تواند خود را تا بی‌نهایت به اوج برساند و این اوج شخصیتی امام خمینی(ره) بود که اسلام را از انزوا خارج و به آن محبوبیت بخشید.

وی به گذشت ۴۰ سال از میراث امام راحل اشاره کرد و گفت: همه مزدوران خارجی و دشمنان داخلی به دنبال این بودند تا ما از راه ۴۰ ساله انقلاب بازگردیم و انقلاب خاتمه پیدا کند، اما ما با دنبال کردن خط‌مش امام خمینی (ره) و باور این که ما می‌توانیم تا به امروز مقاومت کرده و به مقاومت خود نیز ادامه می‌دهیم و انسجامی بین ملت‌های مسلمان عالم ایجاد شده که قابل وصف نیست.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی(ره) بنیان و حرکتی را خلق کرد که به ملت ایران و مسلمانان جهان عزّت، آزادگی و حرّیت بخشید و همان‌گونه که همان جمعیت میلیونی که ۱۲ بهمن ۵۷ از امام خمینی(ره) استقبال کرده بودند پس از گذشت ۱۰ سال با همان شکوه و عظمت ایشان را بدرقه کردند.

رضوی مهر با اشاره به اینکه اندیشه، فکر و هدف مقام معظم رهبری مانند امام راحل است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امروز بر همان مسندی که امام خمینی(ره) تکیه زده بود با صلابت در مقابل دشمنان ایستاده و تدابیر و هوشمندی او زبانزد دوستان و دشمنان ملت ایران و مسلمانان جهان است.

———————————————————————————————————————————————————

اشتراک این صفحه در: