حجت الاسلام رضوی: ماموریت تبلیغی طلاب در ماه مبارک رمضان اهمیت ویژه ای دارد

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به سیل شبهات مطرح شده درباره اسلام گفت: انتظار است مبلغان در این ماه عزیز، به این شبهات پاسخ داده و منابع و کتبی که به عنوان منبع از آن استفاده می کنند را برای مردم بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، هر ساله به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تعداد زیادی از طلاب و فضلای حوزه علمیه، به سراسر کشور و به ویژه مناطق روستایی و مناطق محروم اعزام شده و به تبلیغ دین مبین اسلام می پردازند.

این طلاب در قالب طرح های مختلف و همچنین با برنامه ریزی های گسترده ای به این سفر معنوی اعزام و در مدت با برگزاری دوره های آموزشی، حلقه های معرفتی میان جوانان، سخنرانی در مساجد، برگزاری نماز جماعت و… حال و هوای معنوی را در آن منطقه ایجاد می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال رضوی مهر که سال ها مسئولیت اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه را بر عهده داشت و هم اکنون نیز نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است، با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ و اقدام مبلغان گفت: با آمدن ماه مبارک رمضان، زیبایی های معنوی الهی در شهر الله اعظم نیز نمایان و هر فطرت پاکی را آماده پذیرش دستورات و مهمانی خداوند می کند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: در این ماه مردم بیش از هر زمان دیگر به دنبال دستورات الهی بوده و باید از این فرصت استفاده و در راستای ترویج دین و بیان احکام و دستورات اسلامی کوشید.

وی تاکید کرد: گرسنگی، تشنگی، نظارت هر چه بیشتر بر خود و… همه و همه مقدمه ای می شود بر اینکه انسان سخن حق را پذیرفته و با طی کردن کسیر حقیقت گامی استوارتر داشته باشد.

حجت الاسلام رضوی مهر عنوان داشت: در ماه مبارک رمضان محفل عبادت و بندگی خداوند باز است و انسان می کوشد تا با تقرب الی الله خود را خالق یگانه نزدیک کند و از این رو روحانیت به عنوان مبلغان دینی، طبق سنت دیرینه در مسیر انبیای الهی قدم برداشته و به تبلیغ دین مبین اسلام می پردازند.

وی گفت: در این ایام، طلاب و روحانیون، ماموریت علمی خود را تبدیل به ماموریت تبلیغی و فرهنگی می کنند و در راستای ابلاغ دین خداوند و ترویج معارف بوده و با موضوع شناسی و موقعیت شناسی مخاطبین، به تبلیغ دین مبادرت خواهند داشت.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: دشمنان نظام و اسلام در طول سال تلاش می کنند تا مردم را از دین جدا کنند، اما جاذبه ماه مبارک رمضان به عنوان شهر الله تمام توطئه ها را خنثی کرده و مبلغین نیز از این فرصت استفاده و به ماموریت تبلیغی خود می پردازند.

حجت الاسلام رضوی مهر با تاکید بر اینکه بیان احکام اسلامی، نباید از دستور کار مبلغان و طلاب خارج شود گفت: باید در این راستا تلاش کرده و از سوی دیگر در گسترش اخلاق فردی  اجتماعی با بهره گیری از متدولوژی اسلامی در این امر مهم بکوشند.

وی گفت: بیان مسائل احکام و اخلاق، تکرار مطالب نیست، بلکه یادآوری مطالب است و از این رو باید با بهره گیری از روش های جدید و به روز و مسائلی که مورد قبول مخاطب است، این مسائل را بیان کنیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: طلاب و مبلغین هر چه خضوع و تواضع بیشتر داشته باشند، مردم به سمت آنها آمده و مسائل را مطرح می کنند، مبلغین باید ساعت ها قبل و بعد از اذان در مساجد، حسینه ها، تکایا و… حضور داشته تا مردم به آنها مراجعه و مسائل دینی و شرعی خود را مطرح کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به سیل شبهات مطرح شده درباره اسلام گفت: انتظار است مبلغان در این ماه عزیز، به این شبهات پاسخ داده و منابع و کتبی که به عنوان منبع از آن استفاده می کنند را برای مردم بیان کنند.

—————————————————————————————————————————————

 

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در:

مطالب مرتبط

ابزار هدایت به بالای صفحه