عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان اینکه سردارهمدانی عافیت‎طلب نبود، گفت: امروز برخی وجوهات و سهم امام را می‌گیرند و می‎خورند اما برای خطراتی که اسلام را تهدید می‎‌کند، خم به ابرو نمی‌آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی همدانی در حاشیه دومین سالگرد سردار رشید اسلام شهید حاج حسین همدانی  با بیان اینکه «شهید» نام دیگر خداست، اظهار کرد: این واژه عاشقانه‌ترین و عارفانه‌ترین نام الهی است که بر روی مقدس‌ترین انسانی گذاشته می‌شود که بعد از ایمان، هجرت و جهاد به این عنوان رسیده باشد.

وی با اشاره به تقوا و خودسازی سردار شهید همدانی گفت: این شهید بزرگوار تربیت‎یافته مکتب شهید آیت‎الله مدنی بوده و مجاهدت در راه خدا را از ایشان آموخته بود.

 عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به اثرگذاری سردار همدانی در جهان اسلام افزود: وقتی خبر شهادت ایشان به سیدحسن نصرالله داده شد، این مرد بزرگ جهان عرب به سوگ از دست دادن سردار، بر زمین نشست.

وی سردار همدانی را سرباز و مطیع مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: این سردار بزرگ و سردار قاسم سلیمانی از معدود کسانی بودند که حضرت آقا برای آنها صدقه کنار می‌گذاشت.

رضوی با بیان اینکه سردار همدانی در دفع فتنه ۸۸ نقش موثری داشت و باید این نقش ایشان و ابعاد پیچیده فتنه را تبیین و تشریح کرد، افزود: بنده از برخی از فرماندهان ارشد گلایه دارم که چرا از نقش سردار در ختم غائله فتنه ۸۸ و مبارزات ایشان در این راه حرفی نمی‌زنند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به اینکه این سردار بزرگ با خوارج و فتنه‌گران در تهران جنگید، تأکید کرد: نباید اجازه دهیم شخصیت این شهید بزرگوار مورد تحریف قرار گیرد که این امر منوط به تبیین ابعاد استکبارستیزی سردار، تلاش او در دفع فتنه، نقش او در سوریه و… همه با هم است.

وی با اشاره به تیتر روزنامه «رویش ملت» که از عنوان «کشته شدن» برای سردار استفاده کرده بود، گفت: باید با این روزنامه معلوم‎الحال برخورد جدی شود.

رضوی در بخش دیگری از سخنانش به ایمان به خدا و عشق به اهل بیت(ع) را ویژگی شاخص سردار همدانی دانست و ادامه داد: او برای دفاع از اسلام در تمام عملیات‎ها حضور داشت.

وی با بیان اینکه سردار عافیت‎طلب نبود، تأکید کرد: امروز برخی وجوهات و سهم امام را هم می‌گیرند و می‎خورند اما برای پر پر شدن جوانان و خطراتی که اسلام را تهدید می‎‌کند، حتی خم به ابرو نمی‌آورند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، التزام عملی به ولی فقیه، مردمداری، شجاعت و اخلاص را از دیگر خصوصیات سردار همدانی عنوان کرد و ماندگاری این شهید را نیز به همین دلیل دانست.

—————————————————————————————————————————————————-

 

 

 

اشتراک این صفحه در: