حیات: یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که معرفی نخبگان علمی جامعه شاهد و ایثارگر، اقدامی شایسته و قابل تقدیر است، گفت: نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر در فضای فرهنگی جامعه تأثیرگذارند.

حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر از روحانیون تقدیر شده در جشنواره ملی ایثار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حیات، با تمجید از برگزار کنندگان این جشنواره به منظور معرفی و تقدیر از نخبگان علمی جامعه شاهد و ایثارگر، اظهار داشت: شهدای ما همچون فرهیختگانی بودند که با خون  خود، مدرک پر معنی و زیبای بندگی خدا را از خداوند دریافت کردند.

او افزود: کسانی که یادگاران شهدا هستند و پیوند سببی و نسبی با شهدا دارند، هم می توانند در راستای اهداف شهدا و در عرصه های مختلف علمی، هنری و …، رشد و شکوفایی داشته باشند و فضای علمی، معنوی و فرهنگی کشور را تحت تأثیر قرار دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سطح کیفی دومین جشنواره جایزه ملی ایثار، گفت: معرفی ستارگان نخبه علمی جامعه شاهد و ایثارگر از دانشگاه ها و حوزه های علمیه سراسر کشور، اثبات این ادعاست که ایشان توانسته اند ظهور و بروز مناسبی در فضای فکری و فرهنگی جامعه داشته باشند.

او با تأکید بر این که اصلی ترین هدف بنیاد شهید، حفظ فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است، گفت: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران می خواهد به بهترین شکل ممکن روحیه ایثار و شهادت را در جامعه حفظ کند و گسترش دهد، باید تمام دستگاه های دولتی و حاکمیتی را، در خدمت  و ظهور مسائل علمی و فرهنگی جامعه شاهد و ایثارگر قرار دهد.

خاطرنشان می شود، حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر از جانبازان دوران دفاع مقدس است که سطح ۴ حوزه (معادل مدرک دکتری) را با معدل عالی گذرانده و در حال حاضر مدرس سطوح عالی حوزه علمیه و دانشگاه است؛ این روحانی جانباز، تا کنون ۲۷ عنوان کتاب نیز تألیف کرده و در برخی روستاهای محروم کشور نیز به عنوان مبلغ دینی و فرهنگی حضور یافته است.

————————————————————————————————————————————————————–

اشتراک این صفحه در: