به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید جلال رضوی، بابیان اینکه وحدت عملی را باید هم با نگرش سخت‌افزاری و هم با نگرش نرم‌افزاری شاهد باشیم، افزود: قران وحدت انسان‌ها را با اتحاد معرفی می‌کند.

وی افزود: نگرش سخت‌افزاری اگر سیاست، اقتصاد و غیره باشد،نگرش نرم‌افزاری نیز شامل سبک زندگی اسلامی در هم ابعاد زندگی اسلامی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، عنوان کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار نهضت وحدت اسلامی زمانی که انقلاب اسلامی را رقم زدند، مراحلی را برای انقلاب به‌عنوان پایه و اساس قراردادند تا این پازل موفقیت‌آمیز در ۲۲ بهمن به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام رضوی افزود: هدف انقلاب اسلامی ایران رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی بابیان اینکه وحدت دستاورد بزرگی است که مبتنی بر عقلانیت و فطرت بر محور کتاب، سنت و پیامبر مسلمانان است، گفت: یکی از مراحل لازم برای رسیدن به وحدت بسترسازی فرهنگی است.

رضوی با اشاره به اینکه بزرگان اهل سنت و شیعه باید بدانند که عنصر لازم برای وحدت اسلامی نزدیک شدن دل‌های امت به یکدیگر است، افزود: وحدت یعنی هر کس با هر عقیده و سلیقه‌ای در کنار هم در اجتماعات بانظم و فرهنگ بشری قرار بگیرد و موجبات زندگی باشرافت و موفقیت را فراهم کند.

وی بابیان اینکه اگر می‌خواهیم شاهد امت واحده اسلامی باشیم نخستین سنگ زیرین این بنیاد مستحکم بحث بسترسازی است، اظهار داشت: امروزه بحث امت واحده اسلامی و بحث وحدت اکسیژن اسلام است لذا کسانی که دوستدار اسلام هستند می‌دانند که تشییع انگلیسی خطرناک بوده و اسلام آمریکایی تیغه همان قیچی است که تشییع انگلیسی تیغه دیگر آن است.

رضوی در ادامه به دیدار بدون تشریفات دیپلماسی پوتین رئیس‌جمهور روسیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: این نشان می‌دهد که پوتین به این نتیجه رسیده است که برای حفظ منافع خود در منطقه باید ایران قدرتمند را در کنار خود داشته باشد.

رضوی بابیان اینکه پس از بسترسازی باید نخبگان فعال شوند، بیان داشت: تا نخبگان جامعه فعال نشوند و این حقیقت را با تمام وجود درک نکنند وحدت در جامعه محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وحدت امت اسلامی را نباید فقط محدود در ایران و مذاهب ایران بدانیم، گفت: وحدت یک امر لازم در تمامی امت‌های جهان اسلام است لذا وحدت باید از قالب حرف خارج شود و یک نگاه علمی را به همراه داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم دشمنان مشترک ما نسخه پیچ چگونه زندگی کردن ما باشند و در مذاهب ما مداخله کنند، افزود: تمدن اسلامی برگرفته از یک ایده قرآنی آرمانی و برای همه پیروان کتاب‌های آسمانی است.

رضوی در ادامه با بیان اینکه پیامبر مبعوث شد تا عقلانیت، اخلاق و حقایق اخلاقی و شجره طیبه را در بین انسان‌ها ارتقا دهد، اظهار داشت: علم محوری و مجاهده‌های علمی محققان می‌تواند تمدن اسلامی را در سراسر جهان شکوفا کند.

———————————————————————————————————————————————————–

اشتراک این صفحه در: