قم – خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به هجرت حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) با تحمل همه سختی‌ها هجرت کرد تا از ولایت و امامت حمایت کند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: وفات حضرت معصومه(س)  بهترین فرصت است تا در اندیشه و فرهنگ علمی حضرت فاطمه معصومه(س) بیندیشیم.

وی بیان داشت: برگزاری همایش‌های گوناگون با هدف شناساندن شخصیت حضرت معصومه(س)، تالیف کتب، مقاله و سخنرانی‌ها در این رابطه هنوز نتوانسته آنگونه که شایسته است از این شخصیت بی‌نظیر و عامل به احکام الهی سخن گویند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: بیان احکام شریعت، تفسیر آیات قرآن کریم و تبیین و روشنگری اخلاق اسلامی از جمله فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی این بانوی کرامت است.

حمایت از ولایت هدف از هجرت

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی حضرت فاطمه معصومه(س) عنصر ولایت مداری است و هدف از هجرت ایشان علاقمندی این بانو به حضرت امام رضا نیست بلکه تمام سختی این مسیر را به جان خریده و تا مرز مرگ پیش می‌روند تا از ولایت دفاع کند.

حجت الاسلام رضوی ابراز داشت: علاقمندی حضرت فاطمه معصومه(س) به امام رضا(ع) همچون علاقمندی حضرت زینب(س) به امام حسین(ع) است که در راه حمایت از ولایت خودشان را با امامت همراهی کردند و سختی‌هایی را متحمل شدند.

دختران ارتباط با نماز را حیاتی بدانند

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) مجرد از عالم رخت بربستند؛ یادآور شد: حضرت معصومه(س) عبادت‌های طولانی داشتند و دختران پاک باید ارتباط با نماز را حیاتی‌ترین روش بندگی خود بدانند چرا که آن‌ها مادران آینده جامعه هستند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) در گفتار صداقت داشتند و همچون حضرت فاطمه زهرا(س) با قرآن کریم مانوس بوده و بر تفسیر آن مسلط بودند.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: ان شاء الله در این روز کسانی که در مجاورت بارگاه ملکوتی این بانوی با کرامت هستند با معنویت و عشق از این رهگذر ره توشه و خمیر مایه یک روش متحول را به ارمغان بیاورند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز به برکت وجود بارگاه این بانوی با کرامت شاهد حیات بخش معنوی در قم هستیم 

وی عنوان کرد: داراشفا و فیضیه توانسته مجتهدان و عالمان بسیاری را تربیت کند و بزرگان دین این را از برکات وجود حضرت فاطمه معصومه(س) می‌دانند و خواندن زیارت نامه این بانوی با کرامت را امضای حضرت جواد(ع) می‌دانند.

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه امروز زینب امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) با هجرت خود به شهر قم مرکز علم و اندیشه را در این شهر ایجاد کرد؛ اظهار کرد

—————————————————————————————————————————————————————–

 

 

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در: