به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، در همایش مشترک مدیران حوزه علمیه، مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه، مسئولین تعلیم و تربیت صالحین و سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند “حوزه علمیه قم انقلابی است و باید انقلابی بماند” که مفهوم این سخن ارزشمند معظم له براین بود که حوزه انقلابی است و حوزه انقلابی می‌تواند نواب صفوی را به عنوان پیشانی در جنبش‌سازی انقلاب اسلامی تربیت کرده و مامور سازد تا خواب از چشم دشمنان بگیرد.

وی افزود: این حوزه انقلابی است که در دوران دفاع مقدس ۲ هزار شهید روحانی در جبهه‌های غرب کوه‌های کردستان، ایلام و کرمانشاه یا سرزمین جنگ‌زده خوزستان تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: حوزه علمیه با فعالیت هزار امام جمعه در سطح کشور انقلابی است و حضور مراجع معظم در بسیج و مفتخر بودن آنان به داشتن کارت بسیج از دیگر شاخصه‌های انقلابی بودن حوزه علمیه است. 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان کرد: به برکت انقلابی بودن حوزه علمیه در حال تمدن‌سازی انقلاب اسلامی هستیم و موضوع مسئولیت ولی‌فقیه جهانی است و به شهر، کشور و خاورمیانه خلاصه نمی‌شود، حوزه علمیه قم در آن سوی مرزها فردی همچون زکزاکی را تربیت کرده و مسئول تربیت ۷ میلیون آزاده بصیرت خواه و مستبصر می‌شود. 

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به فرهنگ جهاد و شهادت گفت: فرهنگ جهاد و شهادت بین جوانان و حتی نوجوانان نهادینه شده و زمینه دفاع از اسلام و نظام را فراهم کرد.

وی افزود: تربیت مستقیم شهدا با حوزه علمیه بوده است و به طور قطع به برکت وجود امام(ره) متولی اصلی حوزه اسلام ناب محمدی و رهبری معظم له نظام را تا به اینجا پیش برده و رهبر معظم انقلاب حرف به حرف از امام(ره) تبعیت دارند.

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه با اشاره به تبلیغ مبلغان گفت: مبلغان در ایام تبلیغ در نظر داشته باشند جلسات هفتگی را با جوانان هر منطقه داشته باشید، امروز جلسات با فرایند انقلاب خروجی لازم و تأثیرات کافی را دارد و ابتدا در طلاب روحیه شناخت مبانی ارکان نظام و انقلاب را ایجاد کرده تا ارکان نظام را کامل بشناسند.

—————————————————————————————————————————-

 

 

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در: