نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هم در گفتگو با خبرنگار مهر، شب قدر را بهترین فرصت برای توسل انسان به خداوند معرفی می‌کند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، با تأکید بر اینکه باید قدردان لحظه لحظه این شب بود بر این مسئله اشاره می‌کند که شب‌های قدر زمان دعا و درخواست از خداوند و سر تعظیم فرود آوردن در مقابل آفریننده جهان است.

وی به سر گرفتن قرآن در شب‌های قدر اشاره می‌کند و بر این موضوع باور دارد که این حرکت نشان دهنده این است که انسان قرآن را پناهگاه خود می‌داند و زندگی و آرامش خود را در سایه سار قرآن می‌جوید.

لزوم دعا برای اوضاع جهان و وحدت مسلمانان

این استاد حوزه علمیه قم، البته بر این موضوع هم تأکید می‌کند که علاوه بر دعاهای شخصی و فردی باید برای وضعیت اسف بار جهان هم دعا کرد و از خداوند خواست تا اتحاد امت اسلامی را روز افزودن کند.

حجت الاسلام رضوی مهر دعای برای فرج را هم مورد تأکید قرار می‌دهد و می‌گوید: جهان در روزگاری قرار گرفته است که کودک کشی در یمن موجب افتخار و گرفتن مدال بر سینه متجاوزین سعودی است و قتل و غارت خانه به خانه مردم بحرین فتح و پیروزی محسوب می‌شود.

وی اتحاد اشغالگران کعبه و اشغالگران قدس را خطری برای جهان اسلام دانست و بر این نکته تأکید کرد که یکی از دعاهایی که مردم باید بدان توجه داشته باشند دعای برای رفع این خطر است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان بر این مسئله هم اشاره دارد که دعا دلها را نرم می‌کند و باید در این شب‌ها روزها از خداوند تقاضا کنیم تا دلهایمان را از کینه دور کند.

——————————————————————————————————————

 

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در: