شفقنا- رئیس مجمع اساتید حوزه علمیه استان همدان از قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و انتظامی خواست این پرونده را به صورت دقیق و فوق العاده رسیدگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت وگو با شفقنا توضیحاتی پیرامون کشته شدن طلبه همدانی مقابل حوزه علمیه این شهر ارائه کرد و بیان داشت: صبح امروز فردی که انسانیت خود را باخته روحانی که هیچ مسئولیتی نداشته و صرفا مبلغ و امام جماعت مسجد بوده را با اسلحه کلاشینکف به شهادت رسانده است.

او با محکوم شمردن اصل این عمل در نزد همه افکار، جریان ها، ادیان و مذاهب گفت: همه سلائق و اقشار جامعه، قطعا حاملان غیرقانونی سلاح های جنگی و گرم را محکوم می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با تصریح به اینکه محیط علم و مباحثه و درس باید در آسایش و امنیت باشد، بیان کرد: نیروهای انتظامی مسئولیت دارند این مراکز علم و دانش را در مراقبت قرار دهند.

او در خصوص ویزگی های قاتل گفت: «ح» فردی که معلوم الحال است و به عنوان اراذل و اوباش شهر شناخته می شود و دارای پرونده های متعدد در محاکم قضایی است، با شلیک دو گلوله به مغز و قلب حجت الاسلام قاسمی در ساعت ۱۰ صبح امروز او را به شهادت می رساند.

پیام اینستاگرامی قاتل قبل از ارتکاب جنایت

رضوی مهر، وجود هرگونه خصومت شخصی بین قاتل و مقتول را رد کرد و گفت: قاتل در اینستاگرام خود، قبل و بعد از ارتکاب جنایت، دشمنی خود را با افرادی که وجاهت دینی و انسانی دارند اعلام کرده و حتی نام آنها را می برد.

او با بیان اینکه پشت این جنایت، جریانی وجود دارد که باید توسط نیروهای امنیتی شناسایی و برملا شود، گفت: سرنخ هایی از این مجرم به دست نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته و بزودی شاهد قصاص او در ملا عام خواهیم بود ضمن اینکه باید گفت دشمنان در آن سوی مرزها به دنبال این هستند که با حیله و نیرنگ افراد دارای ضعف اخلاقی و ایمانی و مجهول الهویه را اجیر کنند تا دست به چنین جنایاتی بزنند.

رئیس مجمع اساتید استان همدان از مردم این شهر که بعد از انتشار این خبر در همان ساعات اولیه به صورت تلفنی و حضوری با حوزه علمیه همدان و نیز قم در تماس بودند و برائت خود را از این جنایت اعلام کردند، تقدیر و تشکر کرد.

او با بیان اینکه قاتل چهره شناسی و در کمتر از چندساعت بعد از وقوع حادثه دستگیر شده است، از قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و انتظامی خواست این پرونده را به صورت دقیق و فوق العاده رسیدگی کنند.

به گفته رضوی مهر، حجت الاسلام قاسمی ۴۶ ساله در منطقه پائین شهر همدان زندگی می کرده و امام جماعت مسجد کوچکی در خیابان باباطاهر این شهر بوده که به تازگی فرزند خود را به خانه بخت فرستاده بود.

حجت الاسلام قاسمی در این مسجد به بیان احکام و برگزاری جلسه تفسیر قرآن می پرداخت و کسبه او را فردی متخلق و مهرورز ، خوشرفتار و متین می شناختند ضمن اینکه نوجوانانی در کلاسهای تربیتی و تبلیغی ایشان شرکت داشتند.

کشته شدن یک روحانی به ضرب گلوله در همدان

بخشعلی کامرانی صالح صبح امروز گفته بود: سرنشینان ناشناس یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ صبح امروز در مجاور حوزه علمیه آیت الله ملاعلی معصومی همدانی واقع در خیابان شهدای همدان ۲ گلوله به سمت یک روحانی شلیک کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان بدون اشاره به نوع سلاح استفاده شده توسط ضاربان، بیان کرد: تیم های پلیسی در محل حضور یافته و طرح مهار برای دستگیری این افراد اجرا شده است.

کامرانی صالح بیان کرد: هنوز در مورد علت و انگیزه این قتل مدارکی در دست نیست و پس از دستگیری ضاربان می توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

خبرگزاری ها از لفظ شهادت استفاده نکنند

، کامران حمزه دادستان استان همدان هم در تشریح این خبر بیان کرد: اعلام انگیزه قاتل تنها پس از دستگیری و اتمام تحقیقات توسط پلیس امکان پذیر است و در حال حاضر در رابطه با علت قتل وی نمی‌توان اظهار نظر کرد.

او ادامه داد: برخی از خبرگزاری‌ها از لفظ شهادت روحانی استفاده کردند در صورتی که ممکن است علت قتل این روحانی خصومت شخصی باشد و نباید از این لفظ برای قتل پیش آمده استفاده شود.

دادستان همدان در پایان تاکید کرد: تشخیص انگیزه قتل فقط با اعتراف و دستگیری قاتل امکان‌پذیر است و تا زمان دستگیری وی نباید اظهار نظری از سوی دیگران انجام شود.

—————————————————————————————————————————————

 

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در: