استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم:

حجه الاسلام سید جلال رضوی مهر
حوادث فرودگاه جده مجوزی بر انجام رفتار نابخردانه و توهین به اعراب نیست خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به این‌که نباید به بهانه غیرت‌مندی رفتارهای نابخردانه انجام داد، گفت: اعمال فرومایه دو مأمور آل سعود باید مورد برخورد جدی قرار گیرد اما این مسأله نباید از تقدس مکان‌های مذهبی مکه و مدینه بکاهد یا به عرب و عجم توهین شود.

حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، غیرتمندی را از صفات مردان خدا خواند و اظهار داشت: غیرتمندی، تعصب و واکنش بجا در رابطه با ارزش‌ها و دفاع از حق از صفات فاضله محسوب می‌شود.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب قم، غیور بودن را توصیه ائمه اطهار(ع) دانست و ابراز داشت: امیرمؤمنان علی(ع) هنگامی که از به غارت بردن خلخال زن یهودی در مرز حکومت اسلامی مطلع شدند فرمودند «اگر مرد مسلمان با غیرتی از شنیدن این جریان بمیرد ملامتی بر او نیست».

وی مصادره به مطلوب کردن مفاهیم ارزشی از سوی احزاب و گروه‌ها را هشدار داد و تصریح کرد: احزاب و گروه‌ها هرگز نباید مفاهیم ارزشی را بلوکه کنند و با جریحه‌دار شدن فضای عمومی کشور از هر حادثه‌ای، این مفاهیم را برای مقاصد خاص مطرح کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر، شهدا را مصداق کاملی از انسان‌های غیور و با ایمان خواند و خاطرنشان کرد: غیرتمندی و تعصب شهدا نسبت به انقلاب و حفظ دستاوردهای نظام بود که موجب شد در مقابل دشمنان از جان خویش بگذرند.

وی جنایات و اعمال وهابیت را تقبیح کرد و گفت: تعرض به عفت عمومی، قتل و جنایت در کارنامه این فرقه ضاله است که زیر نقاب اسلام به استکبار و صهیونیسم خدمت می‌کنند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب قم افزود: امروز انقلاب اسلامی موجب رشد عقلانیت در جهان اسلام شده است از این‌رو با توجه به این که اعمال فرومایه دو مأمور آل سعود باید مورد برخورد جدی قرار گیرد اما این اعمال نباید از تقدس مکان‌های مذهبی مکه و مدینه بکاهد یا به عرب و عجم توهین شود.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: این گونه اعمال ناشایست حکایت از ظاهرسازی و محتوای افراط گرایانه افکار آل سعود وهابی است که به نام دین در عربستان حاکم هستند و هرگز برخوردهای نابخردانه و برنامه‌ریزی شده آل سعود تحت حمایت استکبار جهانی، عزم ملت ایران را در احقاق حقوق خود کمرنگ نخواهد کرد.