عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون تلاش‌های حضرت امام حسین(ع) برای حفظ دین و ارزش‌های آن، گفت: همه مطلع هستیم که اصل حرکت امام(ع) همان‌طور که در منابع آمده، این است که ایشان خونش را برای رهاسازی انسان‌ها از چنگال جهل نثار کردند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر ادامه داد: آنچه مسلم است مبارزه با جهل مهم‌ترین هدف ایشان بود، لذا هیئت‌ هایی که مرکز بازخوانی اهداف عاشورا هستند نیز خود باید در مسیری که ایشان خون مقدسشان را اهدا کردند، حرکت کنند.

در هیئت‌ها به سبک زندگی و سیره اخلاقی ائمه اطهار(ع) توجه شود

وی با بیان اینکه قطعاً آسیب‌هایی در برخی عزاداری‌ها وجود دارد، گفت: خیلی‌ها از مسائل به دلیل موقت بودن فراموش شده‌اند اما عاشورا پس از ۱۴ قرن پایدار ماند و این به دلیل ثبات و قوام مفهوم قیام عاشورا بود، لذا نباید تنها به برخی مسائل عاطفی برای بیان روز عاشورا استفاده کرد و باید از بعد عقلی آن نیز بهره برد.

همواره تلاش بزرگان دین و سیره اهل بیت(ع) بر تحلیل حوادث و وقایع عاشورا بوده است

حجت الاسلام رضوی مهر با تأکید بر اینکه همواره تلاش بزرگان دین و سیره اهل بیت(ع) بر تحلیل حوادث و وقایع عاشورا بوده است، گفت: باید به یاری مکتب اهل بیت(ع) از راه عملی و علمی تلاش داشته باشیم، همان‌طور که دانشمندان بزرگی مثل علامه مجلسی، علامه طباطبایی و صاحب الغدیر با تألیف ده‌ها جلد کتاب انجام دادند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اظهار داشت: پس در هیئت‌ها و مجالس باید به سیره بزرگانمان مطالب قرآنی را بیان کنند و به سبک زندگی و سیره اخلاقی ائمه اطهار(ع) توجه شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) صرفاً متعلق به شیعه نیست، گفت: ایشان به کل بشریت تعلق دارند و این بشر است که می‌تواند از اخلاق و عمل حسینی جرعه نوشی کند، امید داریم که هیئت داران که آمیختگی آن‌ها به نماز اول وقت و سیره اخلاقی ائمه(ع) همواره وجود داشته از عالمان دینی و اساتید حوزه بیشتر بهره ببرند.

————————————————————– 

 

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در: