قم – خبرگزاری مهر: عضو هیئت  رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم نماز ظهر عاشورا را مرز بین کفر و ایمان عنوان کرد.

حجت الاسلام سید جلال رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) با بیان اینکه تمام صحنه های عاشورا دارای اسراری از دین است به نماز ظهر عاشورا اشاره و بیان داشت: نماز در پیشگاه امام حسین(ع) مهمترین پدیده و بزرگترین عنصری است که در هنگامی که زمان ادای آن فرا می رسد شادابی ونشاط معنوی سراسر وجود امام حسین(ع) را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: صفوف نماز لشکر امام حسین(ع) در ظهر عاشورا حجت استواری ایمان، ایثار و فداکاری یاران امام حسین(ع) است.

عضو هیئت  رئیسه مجمع نمایندگان با تاکید براینکه جنگ روز عاشورا یک تعصب قومی و برای کسب منصب نبود گفت: وقایع عاشورا برای دفاع از کیان دین و حفاظت از عمود آن که همان نماز است بود.

وی با تاکید براینکه نماز ظهر عاشورا نشان داد که نماز در هیچ حال نباید فراموش شود گفت: وقتی در روز عاشورا و در حالیکه عده ای به شهادت رسیده و عده ای نیز منتظر شهادت هستند و دشمن نیز در هر طرف در حال حمله است نماز برپا می شود این نشان دهنده اوج اهمیت نماز است.

پیمان برای ادای نماز تا آخرین لحظات عمر

رضوی با بیان اینکه پیروان اهل بیت(س) باید در عمل نیز پیرو باشند گفت: افراد باید در ظهر عاشورا پیمان ببندند که تا آخرین لحظات عمر در ادای نماز کوتاهی نکنند.

وی ادامه داد: این نماز بود که یاران امام حسین(ع) را مقاومت و پایداری بخشید و دیدیم که چگونه آنان از جان گذشتگی کردند و خود و نمازشان در تاریخ جاودانه شد.

—————————————————————————————————————————————-

اشتراک این صفحه در: