حجت الاسلام رضوی مهر گفت: نشست های علمی امام رضا(ع) در میان مذاهب اسلامی و دیگر ادیان الهی، پیام اسلام را بین آنها بازخوانی کرد.
 

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به فعالیت های سیاسی امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) با مدیریت بحران سیاسی بین مامون و برادرش امین توانست از اضمحلال و پاشیدگی نیرو های اسلامی جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) جلوی تسلط کافران بر مسلمانان را گرفت و با هوشیاری کامل توانست انسجام شیعیان را از مدینه تا خراسان و از خراسان تا مرو به نحو احسن حفظ کند.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: میتینگ های علمی و نشست های امام رضا(ع) در میان مذاهب اسلامی و دیگر ادیان الهی، پیام اسلام را بین آنها بازخوانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به تفکر تقریبی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های امام رضا(ع) ایجاد اتحاد و هم دلی بین ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی بود.

حجت الاسلام رضوی مهر بیان کرد: امام رضا(ع) ولایت عهدی خود را همانند حضور یوسف نبی(ع) در کاخ فرعون بیان کرد با این تفاوت که یوسف نبی(ع) با درخواست خود در آن مکان حضور داشت و امام رضا(ع) به اجبار، ولایت عهدی مامون را پذیرفته بود.

وی در ادامه افزود: درست است که امام رضا(ع) ولایت عهدی مامون را به اجبار پذیرفته بود اما تمام قوت خود را در راه رسیدگی به اسلام و مسلمین خرج کرده بود.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: امام رضا(ع) مخالف اسلامی گوشه گیر و منزوی و دور از تبلیغ اسلامی بود و این اسلام را دور از عقلانیت و فطرت معرفی می کردند.

وی در پایان گفت: امام رضا(ع) امامت را به عنوان زعامت مسلمین می دانست و با فعالیت های سیاسی خود نشان داد که در هر شرایطی می توان از کیان اسلام و مسلمین دفاع کرد.

————————————————————————————————————————————————————–

اشتراک این صفحه در: