نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: برپایی مجلس به نام حضرت فاطمه زهرا(س) و ایجاد رقص و پایکوبی بدون تردید هتک حرمت حریم فاطمه(س) است، مبادا به بهانه جشن و شادکامی آنچه دلخواسته ما است به عنوان فرهنگ دینی در جامعه القا شود.

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ولادت حضرت زهرا(س) از ایامی است که می‌توان به تحلیل، بررسی و مطالعه زندگانی سراسر نورانی حضرت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) شخصیت نمونه و مثال‌زدنی است که در همه قرون و اعصار الگو و اسوه برای بشریت هستند. اوصاف رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا(س) در مدیریت منزل، تربیت فرزندان، حضور در اجتماع و ارتباط با خداوند می‌تواند بهترین سرمشق برای تدوین معرفت‌شناسی پیرامون امتیارات اخلاقی و روحی حضرت باشد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم افراد افکار تحمیلی خود بر فرهنگ فاطمی را تجلی حقیقی از دانش فاطمی به جامعه معرفی کنند گفت: برپایی مجلس به نام حضرت فاطمه زهرا(س) و ایجاد رقص و پایکوبی بدون تردید هتک حرمت حریم فاطمه(س) است، مبادا به بهانه جشن و شادکامی آنچه دلخواسته ما است به عنوان فرهنگ دینی در جامعه القا شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته بزرگداشت مقام زن باید پیرامون ضروریات ایمان یک زن مؤمن و لوازم ایمان با مردم سخن به میان آورد.

رضوی‌مهر با بیان اینکه حجاب از ضرویات دین است که در فرهنگ فاطمی تأکید آن در عمل و گفتار متجلی است گفت: نمی‌توان امروز در دوران تمدن اسلامی افکار و اندیشه خود را به عقب برگردانده و توقع داشته باشیم دخترانمان از حضرت زهرا(س) الگوگیری کنند.

وی حکومت و مردم را در فضاسازی معنوی مبتنی بر فرهنگ فاطمی دارای وظیفه ذکر کرد و افزود: هرگز دولتمردان نباید خود را عاری از مسؤولیت نسبت به فرهنگ‌سازی دینی به جامعه بدانند و آحاد جامعه نباید منتظر باشند که حکومت برای آنها ابلاغ دستورات دینی داشته باشد بلکه مردم و حکومت باید در بالندگی و پرورش ایده‌های فاطمی در داخل و خارج از کشور تلاش کنند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید در زمینه استفاده از علوم و فنون روز برای شناسایی مکتب فاطمی نسبت به گذشته فعال‌تر بود و به ویژه با مستندسازی در سیما پیرامون مباحث ضروری دین مانند عفت و حجاب فاطمی فعالیت شود.

وی عنوان کرد: ساخت انیمیشن، چاپ کتاب و تدوین دانشنامه فاطمی از ضروریاتی است که می‌تواند روشنایی‌بخش مسیر دختران و پسران در تقواپذیری و الگوگیری از خاندان عصمت و طهارت(ع) باشد.

رضوی‌مهر یادآور شد: حضرت فاطمه(س) خورشیدی است که هرگز غروب نمی‌‌کنند و آسمان اندیشه‌ها به وجود حضرت زهرا(س) به عنوان منبع معنویت الهی نگاهی نیازمند تا قیامت دارد.

———————————————————————————————————————————————–

 

 

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در: