حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: راهپیمایی اربعین تبدیل به فرآیند فرهنگی شده؛ به گونه ای که جمعیتی از اقوام کرد، لر، فارس، عرب، بلوچ و سایر اقوام دنیا در این راهپیمایی حضور پیدا می کنند و به مباحثه و گفت و گو می پردازند.
 

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم  در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به راهپیمایی جهانی اربعین حسینی بیان داشت: زیارت اربعین نماد وحدت بین ادیان آسمانی شده است.

وی تصریح کرد: راهپیمایی عظیم چند میلیونی مذاهب اسلامی و پیروان تورات و انجیل سبب شده تا خشم صهیونیسم و استکبار جهانی و مرتجعین منطقه خار میانه برانگیخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: کربلا و عاشورا کعبه دل ها است به گونه ای که درس ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن را همانند سید الشهدا(ع) به ما آموخته است.

وی در ادامه با اشاره به موکب های حسینی خاطرنشان کرد: مهر ورزی، نودوستی، فداکاری، ایثار، همکاری، اخلاص، عشق و علاقه در موکب های امام حسین(ع) در مسیر راهپیمایی زیارت اربعین تجلی یافته است.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: حضور مردم اعم از پیر زن، پیر مرد، کودک و جوان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی این مساله را اثبات می کند که کربلا و عاشورا محدود در زمان خاص و یا سرزمین نینوا نیست.

وی در ادامه افزود: کربلا و عاشورا در قلب همه انسان های جهان تلنگری ایجاد کرده تا به دنبال حقیقت استکبار ستیزی بروند و از هدف و آرمان امام حسین(ع) آگاه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر مطرح کرد: راهپیمایی اربعین توانسته علاوه بر جمع شدن عاشقان حضرت اباعبدالله(ع)، کنگره ای مردم محور برای رسیدن به امت واحده در مقابل دشمنان ایجاد کند.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین تبدیل به فرایند فرهنگی شده که جمعیتی از کرد، لر، فارس، عرب، بلوچ و زبان های زنده دنیا در این راهپیمایی حضور پیدا می کنند و به مباحثه و گفت و گو می پردازند.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در طی منازل معنوی مسیر راهپیمایی به دلنوشته هایی همچون نام یاران امام حسین(ع) و شهدای انقلاب همچون سردار همدانی و محسن حججی از موکبی به موکب دیگر بر می خوریم و در میابیم که حلقه وصلی بین شهدای کربلا و شهدای انقلاب و جبهه مقاومت وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اربعین بزرگ ترین ارمغان برای اسلام است، باید از این ظرفیت عظیم برای نسل های آینده بهره برد و نباید اجازه داد که وجاهت این حرکت مردمی در اذهان مردم جهان کم شود.

وی در پایان گفت: از مردم عراق باید قدردانی کرد که خالصانه و بدون چشم داشتی هستی خود را در طبق اخلاص قرار داده و با تمام وجود پذیرای زایران حسینی هستند.

——————————————————————————————————————————————————————

اشتراک این صفحه در: