عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: وجود نازنین حضرت معصومه(س) در قم، این شهر را به یک پایگاه معنوی و علمی تبدیل کرده و حریم ایشان یک دانشکده بزرگ از مواضع اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر با بیان اینکه حضرت معصومه(س) زینب ثانی است، افزود: ایشان مسیر وفاداری با امام زمان خود را با مرگ شهادت گونه‌شان به اثبات رساندند.

قم، عظیم‌ترین پایگاه علمی دنیا

وی افزود: این یادگار امام موسی بن جعفر(ع) و حضور ۱۷ روزه‌شان در قم تمام شهرهای دیگر را تحت تاثیر قرار داد تا جایی که امروز قم به عظیم‌ترین پایگاه علمی دنیا تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: ایشان استواری بر عقاید و دانایی بر قرآن را از اولین معلم خود یعنی حضرت امام موسی بن جعفر(ع) آموختند و همراه با برادرانشان از مدینه به سوی ایران حرکت کردند که عمال زمانه برادرانشان را در جلوی چشمانشان به شهادت رساندند و موجب حزن و غم انبوه بی بی فاطمه معصومه(س) شدند.

امروز این اشعه پاک خورشید امامت محل حضور مراجع و علمای جهان تشیع و اهل علم است

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در ادامه گفت: امروز این اشعه پاک خورشید امامت محل احترام و حضور مراجع و علمای جهان تشیع و اهل علم است، چرا که حرم مطهر ایشان را محل حضور و نزول ملائکه می‌دانند.

وی تاکید کرد: امروز این شفیعه محشر توانستند حرمی امن با ازدحام جمعیت که در گوشه گوشه آن به عبادت خدا می‌پردازند ایجاد کنند، همین ملجا دانشمندان، مراجع و جمعیت عظیم شیعیان بودن گویای پاکی و بزرگی این بانوی محترم است.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در کنار آستان قدس رضوی دو نهاد برای شفاعت در پیشگاه خداوند هستند، گفت: رحلت ایشان را به امام هشتم که ولی نعمت ما ایرانیان هستند، به مقام معظم رهبری و همه دوستداران خاندان نبوت تسلیت می‌گوییم.

———————————————————————————————————————————–

 

 

 

 

 

اشتراک این صفحه در: