حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، نوری همدانی، علوی گرگانی و مظاهری از مراجع تقلید و علمای حوزه، مردم را برای حضور پرشکوهتر و پرخروشتر در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دعوت کردند.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌  حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی،‌ محمدعلی علوی گرگانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی، و حسین مظاهری، مردم را برای حضور باشکوه در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن دعوت کردند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخی به تهدیدهای آمریکاست

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با گرامیداشت ۲۲ بهمن ماه روز پیروزی انقلاب، از همگان برای حضور گسترده در راهپیمایی این روز دعوت و عنوان کرد: امسال باید این راهپیمایی پرشکوه تر و پرخروش تر از همیشه باشد، دلیل این است که دشمن پی در پی تهدید می کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمنان تهدید می کنند تا ببینند در مردم ما چه اثری می گذارد، اگر دید مردم در اثر این تهدیدها نسبت به نظام سست شدند می گوید نقطه ضعف همین جا است و تهدیدها بیشتر می کنند و فشار بیشتر می آورند.

وی اضافه کرد: اما اگر دیدند تهدیدها و فشارها نتیجه معکوس می دهد و مردم پرخروش تر و منسجم تر شدند می فهمند که راه اشتباهی رفتند و تهدید و فشار بر این جمعیت نتیجه معکوس دارد؛ این مسأله مهمی است که ما امسال با آن روبه رو هستیم و همه باید حق آن را ادا کنند.

۲۲ بهمن مردم با مشت محکم و قدم های استوار شرکت کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی، ۲۲ بهمن را روزی بسیار مهم در تاریخ انقلاب دانست و ادامه داد: در این روز انقلاب به پیروزی رسید و استبداد و استکبار شکست خورد، استکبار مدت ها مسلمانان را تحت سیطره خود قرار داده بود و در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دخالت می کرد، الحمدلله خداوند در۲۲ بهمن کاری کرد که همه این ها نابود شدند و عظمت و قدرت اسلام خودنمایی کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پاسخ محکم به یاوه گویی های اخیر آمریکا و صهیونیست است، ابراز داشت: در ۲۲ بهمن امسال باید با شور و خروش بیشتر با مشت محکم جواب یاوه گویی های دشمن داده شود.

وی با بیان اینکه مردم از هر قشری که هستند باید حضوری جدی در راهپیمایی داشته باشند، تصریح کرد: در انقلاب دو مسأله بسیار مهم است، یکی ولایت فقیه است که حضرت آیت الله خامنه ای را نائب امام زمان(عج) می دانیم؛ این جایگاه را باید حفظ کنیم، مسأله دیگر نقش مردم است که باید حاضر در صحنه باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این مردم بودند که با شور و خروش توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند و از آن روز در تمامی صحنه ها حضور داشتند از این رو خدمت به مردم بسیار مهم است که حضرت امام بسیار در این زمینه تأکید داشتند، مردم سراسر ایران با مشت محکم و قدم های استوار باید در این راهپیمایی شرکت کنند.

شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، عبادت است

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: حداقل وظیفه ما در قبال خون شهدا و جانفشانی جانبازان و ایثارگران، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

وی با بیان این مطلب که شرکت در این راهپیمایی، عبادت است، گفت: تمام امکانات و خدماتی که در این مملکت وجود دارد، به برکت راه امام راحل، شهدا و جانبازانی است که بیش از ۲۰ سال با بدنی قطع نخاع به سر می برند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، افزود: امروز نخستین ثواب خدمت مسئولان کشور، در نامه اعمال شهدا، جانبازان و ایثارگران نوشته خواهد شد و ما مدیون آنان هستیم.

۲۲ بهمن سرآغاز حکومت اسلامی است

حضرت آیت الله جعفر سبحانی با گرامیداشت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت اسلامی است و روز محترمی به شمار می رود، ۲۲ بهمن روزی است که همه باید احترام کنیم و از خدا بخواهیم ما را خدمتگزار حکومت اسلامی قرار دهد.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب  دلگرمی آن ها نسبت به ارزش های انقلاب می شود

حضرت آیت الله محمدعلی علوی گرگانی  هم گفت: ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ، عزت ، و بزرگی نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان می کشد.

 وی با بیان اینکه دهه فجر ، ایام پیروزی حق بر باطل به لطف الهی  و عنایت امام عصر (عج) و با رهبری امام خمینی (ره ) است افزود : ملت ایران به شکرانه نعمت بزرگ انقلاب اسلامی بار دیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن پرشور حضور خواهند یافت .

حضرت آیت الله علوی گرگانی دهه فجر انقلاب اسلامی  که موفقیت  حق بر باطل است  را از مصادیق شعائر الهی دانست  و گفت : افرادی  که اهل تقوا هستند  شعائر الهی را تکریم کردند.

 وی گفت : ملت ایران در برهه های مختلف از امتحان های متعدد سربلند بیرون آمدند و این بار هم مانند گذشته با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ، مراجع و علما در حماسه  ۲۲ بهمن  حضور دارند  که البته این حضور جای سپاس و قدردانی دارد .

 آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد : این حضور مردم موجب  دلگرمی آن ها نسبت به یکدیگر و ارزش های انقلاب اسلامی می شود و دشمنان را در رسیدن  به اهدافشان ناکام می کند.

مردم پاسخ یاوه گویی های سران آمریکا را می دهند

حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، ۲۲ بهمن را یوم الله و از شعارهای نظام مقدّس جمهوری اسلامی خواند و با تأکید بر ضرورت شرکت در راهپیمایی این روز، گفت: یوم الله ۲۲ بهمن مربوط به اصل انقلاب اسلامی و به همۀ افراد، گروه‌ها و جناح‌های انقلابی است و به جناح یا اشخاص خاصّی اختصاص ندارد.

وی ادامه داد: همه کسانی که به اهداف بزرگ انقلاب، یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اعتقاد دارند، به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اهمیّت می‌دهند و لازم است همه علاوه بر شرکت، برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ۲۲ بهمن تبلیغ کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان با اشاره به مواضع اخیر و سخنان سخیف و بی‌اساس دولتمردان آمریکا، این اقدامات را نشانۀ بی‌خردی و دوری از عقلانیّت توصیف کرده و افزودند: این‌گونه مواضع خصمانه موجب خواهد شد که مردم فهیم ایران با حضور گسترده‌ و مؤثرتر خود، پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی می‌دهند.

—————————————————————————————————————————————————————-

اشتراک این صفحه در: